صندوق توسعه و حمایت از تولید و اشتغال پیشگامان اقتصاد مقاومتی بانک رسالت

صندوق توسعه و حمایت از تولید و اشتغال پیشگامان اقتصاد مقاومتی بانک رسالت

صندوق توسعه و حمایت از تولید و اشتغال پیشگامان اقتصاد مقاومتی بانک رسالت

توسعه زیر ساختهای مشارکتهای مردمی در حکمرانی اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال و تسهیلگری سرمایه یکی از مهترین بخشهای فعالیت پیشگامان اقتصاد مقاومتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب است و از اصلی ترین نیاز فعالان اقتصادی در بخشهای مختلف فراهم بودن مشارکت های مردمی در اقتصاد و همچنین تامین سرمایه است و این در حالی است که زیر ساختهای کامل برای مشارکت مردمی در حکمرانی اقتصادی فراهم نیست و بطور مثال نقدینگی سرگردان بالایی در کشور وجود دارد که به دنبال محل مطمئنی برای سرمایه گذاری و سودآوری است.

 

لذا تامین زیر ساخت مناسب مردمی در حکمرانی اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال ضروری است و  تسهیلگری بین دارندگان و نیازمندان سرمایه واحدهای تولیدی از جمله از مهمترین نیازهای اقتصاد کشور بویژه در حوزه حمایت از تولید و اشتغال است و میتواند عامل موثری در رونق اقتصاد و جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

بستر سازی و تامین زیرساختهای مناسب جهت مشارکتهای مردمی در حکمرانی اقتصادی و حمایت از فعالان واحدهای تولیدی از طرق مختلف از جمله این صندوق و سامانه تسهیل گری سرمایه جز اهداف این مجموعه است که سامانه تسهیلگری سرمایه پل ارتباطی است بین دارندگان و نیازمندان سرمایه که از طریق این سامانه و دسترسی های لازم و توافقی با بانک رسالت و یا بانکهای عامل دیگر، تسهیگری میکند و تسهیلات کم بهره و یا به شکل توافقی با یازوکار بانک عامل انجام میشود.

 

همه تعاونی ها و اتحادیه های پیشگامان اقتصاد مقاومتی استانها و شهرستانها موظف هستند جهت حمایت از تولید و اشتغال حسابی نزد بانک رسالت تحت پوشش حساب مرکزی شماره ۱۰۲۰۲۷۵ نزد بانک رسالت افتتاح و عملیات اصلی بانکی خود را در این حساب انجام دهند تا امتیازات و اعتبار آن جهت حمایت از تولید و اشتغال استفاده شود.

 

با شکل گیری زیر ساختهای لازم و فعال سازی این صندوق و سامانه تسهیلگری سرمایه و اطلاع رسانی ، لازم است دارندگان و نیازمندان سرمایه از طریق لینک https://www.rqbank.ir وارد شبکه بانک رسالت شوند و ابتدا یک حساب بانکی به مبلغ یک میلیون ریال (صد هزار تومان) به نام خود تحت پوشش حساب مرکزی پیشگامان اقتصاد مقاومتی مرکزی به شماره شناسه ثبتی ۱۰۲۰۲۷۵ افتتاح نمایند و نام و نام خانوادگی و شماره حساب خود را به سامانه ۳۰۰۰۵۶۰۰۰۰ پیامک کنند.

 

اعضای محترم دارندگان حساب نزد بانک رسالت میتوانند برای حمایت و کمک به توسعه واحدهای تولیدی محل سکونت خود، امتیاز سپرده خود را به نیازمندان سرمایه از طریق سازوکار بانک رسالت واگذار کنند تا واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه خود از بانک رسالت تسهیلات بدون بهره دریافت کنند.

 

اعطای تسهیلات از طریق بانک رسالت و یا بانکهای عامل دیگر با معرفی شورای سیاستگذاری و گسترش پیشگامان اقتصاد مقاومتی و صرفا به اعضایی که در بانک رسالت به نام خود و به مبلغ یک میلیون ریال افتتاح حساب کرده باشند انجام میشود و در این مرحله به واحدهای تولیدی کشاورزی، دامپروری، گارگاهها و  کسب و کارهای متوسط و کوچک و بر اساس اولویت بندی تخصیص می یابد. در فازهای بعدی سایر حوزه ها پوشش داده و اطلاع رسانی میشود.

 

در باره بانک رسالت:

بانک قرض الحسنه رسالت بانکی اجتماعی و خدماتی بوده بدین معنی که این بانک از تسهیلات پرداختی به مشتریان سودی کسب نمی نماید و متقابلاً به سپرده های مشتریان نیز سودی تخصیص نمی دهد.

بر اساس موازین شرع مقدس اسلام بانک برای پرداخت وام هیچگونه شرط و تعهدی نداشته و متقابلاً از مشتریان محترم هم شرطی را نخواهد پذیرفت.